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インフルエンザ個人接種費用補助 WEB申請の受付開始について(ご案内)/下にEnglish版

2019年01月10日

インフルエンザ個人接種の費用補助はWEB申請での受付が始まりましたのでお知らせいたします。

 

・申請開始日時:H31年1月10日(木) 11時〜
・申請締切日時:H31年2月12日(火) 24時
・入力方法:①スマートフォン、パソコンからKENPOSへログインし、インフルエンザ予防接種のバナーを選択します。

                 なお、KENPOSへは健保HPトップ画面にある「インフルエンザ補助金申請」のスライドバナーからもアクセスできます。
               ②インフルエンザ予防接種の申請画面に入ると、毎月1日現在の被保険者、被扶養者情報が表示されますのでご確認ください。

                なお情報の反映は16日頃となっております。

                資格取得、資格喪失した方で正しい情報が表示されていない場合は、当健保までお問い合わせください。

              ③「接種日」、 「金額」、「病院名」を入力のうえ領収書を写真、PDF等でアップロードします。
           ※入力方法の詳細は別添をご覧ください。

・支払い時期:今年は2月25日もしくは3月25日にお支払いします。
       任意継続の方は各自の銀行口座へお振り込みします。    
・留意事項:①資格取得、資格喪失が下記の方はWEB申請が出来ませんので、当健保までお問い合わせください。
          (1)資格取得者:12月2日~ 1月1日  ※1月17日以降はWEB申請可ですのでできるだけ17日以降に入力をお願いします。

         (2)資格喪失日:10月2日~12月1日

         (3)資格喪失日:12月2日~ 1月1日 ※1月10日~1月15日まではWEB申請可です。
       ②原則、WEBで申請していただきますが、事情によりWEB申請できない場合は、当健保までお問い合わせください。
・問い合わせ先:武田薬品健康保険組合(インフルエンザ予防接種補助金申請担当)

            Eメールアドレス:kenpo_inful@takeda.co.jp

            電話番号:06-6300-6855

 

 

We are pleased to inform you that we are now ready to accept online applications for seasonal flu shot reimbursement.

 

- Start date and time: Thursday, January 10, 2019, 11 a.m.

- End date and time: Wednesday, February 13, 2019, 12 a.m.
- How to apply:

 1. Log in to KEMPOS from your smartphone or PC. Click on Flu shot banner.

You can also go to KEMPOS from “Flu shot reimbursement application” in the sliding banner on the top of the Health Insurance Society top page.

2. In the flu shot reimbursement application page, data of insured and dependent family member(s) as of 1st of the month is displayed. Please check if the data is correct.

New data is updated around 16th of the month.

If you had a status change such as becoming a new insured or lost health insurance membership qualification but data displayed has not been updated, please contact Health Insurance Society.

3. Enter “date of flu shot”, “cost” and “name of the medical institution” and upload the receipt in either pdf or image file.

*For detailed instruction, please see below.    

- Reimbursement date: February 25 or March 25

        Reimbursement for voluntary insureds will be paid to the designated bank account.

- Attention:

 1. If you are a new insured/have lost membership qualification during the terms below, you cannot apply for the reimbursement online. Please contact Health Insurance Society.
           (1) Qualification date: December 2, 2018 through January 1, 2019

*You will be able to apply for the reimbursement online from January 17 onwards.
Please wait and use online application on and after January 17 as much as possible.

           (2) Membership termination date: October 2, 2018 through December 1, 2018

           (3) Membership termination date: December 2, 2018 through January 1, 2019

              *You can apply for the reimbursement online until January 15, 2019.

 2. As a general rule, the reimbursement application must be submitted online, however, if you cannot apply online due to special reasons, please contact Health Insurance Association.

 

- Questions and inquiries: Takeda Pharmaceuticals Health Insurance Association (Flu shot reimbursement desk)

Email: kenpo_inful@takeda.co.jp

Tel: 06-6300-6855

 

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